Bankovní pobočky neztrácejí smysl ani v éře internetu

Wed Apr 27 00:00:00 CEST 2016

všechny regionální deníky
 

Raiffeisenbank dále rozšiřuje počet obslužných míst do bývalých okresních měst České republiky.

Raiffeisenbank, pátá největší banka na českém trhu, může být s minulým rokem spokojená. Řady jejích zákazníků se dále rozrostly, přišla s několika atraktivními novinkami a získala i titul Klientsky nejpřívětivější banka roku.

Ke spokojenosti zákazníků jistě přispělo i pokračující rozšiřovaní pobočkové sítě, která v současnosti čítá více než 130 obslužných míst. O tom, jak se Raiffeisenbank daří naplňovat cíl být klientům co nejblíže, jsme mluvili s ředitelem distribuční sítě Josefem Malířem.

Většina velkých bank v současnosti počet poboček spíše omezuje.

Vy jdete opačným směrem. Které důvody vás vedou k rozšiřování pobočkové sítě? Těch důvodů je několik. Zásadním a pro nás samozřejmě nejdůležitějším cílem je spokojenost klientů. Zaměřili jsme se proto na budování strategie, jejímž základem je být jim co možná nejblíže. Zároveň se otevíráním nových poboček snažíme vycházet vstříc těm, kteří dávají přednost osobnímu kontaktu před elektronickým. I přes pokračující digitalizaci služeb je totiž kontakt s pobočkou a bankéři pro lidi velmi důležitý a řada našich klientů, a to nejen těch starších, stále upřednostňuje osobní návštěvu, než aby se spolehli jen na internet. Ten sice mnoho věcí usnadní, ale osobní kontakt úplně nikdy nenahradí. * Podle čeho se rozhodujete o umístění nových poboček? Naším záměrem je rozšiřovat regionální zastoupení především v rámci bývalých okresních měst. Chceme umožnit obyvatelům využívat naše služby v blízkosti svého bydliště nebo alespoň v rozumné vzdálenosti bez nutnosti dojíždět desítky kilometrů. Umístění nových poboček jsme se snažili zároveň směřovat i tam, kde je po našich službách největší poptávka.

Kde konkrétně se tedy zájemci dočkali nových míst?

V roce 2015 jsme otevřeli pobočky hned v několika městech České republiky. Jednalo se například o Příbram, Klatovy, Třebíč a Krnov. Klienty z Jihomoravského kraje pak jistě potěšila zrekonstruovaná pobočka v Hodoníně nebo zbrusu nová v brněnském obchodním centru Vaňkovka, respektive další nové obslužné místo v Břeclavi, otevřené v březnu. Jsme společensky odpovědnou bankou, a když někde otevíráme novou pobočku, tak zároveň všude předáváme starostovi či starostce finanční dar určený na rozvoj města.

Jak jsou nové pobočky vybaveny a co nabízejí?

Pobočky jsme budovali tak, aby z nich návštěvníci odcházeli maximálně spokojeni. Jak stávající, tak nové jsou proto navrženy, aby odpovídaly nejvyšším standardům a zároveň všem potřebám zákazníků. Nová obslužná místa patří do sítě tzv. smart poboček, které disponují nižším počtem čtyř bankéřů, ale zároveň poskytují komplexní finanční služby a profesionální poradenství. Pobočky jsou otevřeny každý všední den a bankéři rádi pomohou jak fyzickým, tak právnickým osobám nejen s běžným financováním, ale rovněž i se složitější agendou. Většina těchto obslužných míst disponuje i pokladnou se směnárnou a bankomatem s nepřetržitým provozem.

Plánujete pobočkovou síť rozšiřovat i do budoucna?

Rozhodně ano, s novými pobočkami zdaleka nekončíme a na konci roku jich budeme mít opět o několik více než na začátku roku. Ke spokojenosti zákazníků jistě přispělo i rozšiřovaní pobočkové sítě, která v současnosti čítá více než 130 obslužných míst.

SPOJTE SE S NÁMI V POBOČCE

Navštivte jednu z našich poboček, naši bankéři se o vás postarají.

Všechny pobočky