Co mám dělat, když jsem změnil/a adresu trvalého bydliště?
Při změně adresy trvalého bydliště je vám vydán nový občanský průkaz. Jakmile ho obdržíte, je nutné s ním navštívit naši pobočku, kde si pořídíme jeho kopii. Naše klientská linka vám v tomto případě nemůže z bezpečnostních důvodů pomoci.
Co mám dělat, když mi byl vystaven nový občanský průkaz?
S nový občanským průkazem navštivte naši pobočku, kde si pořídíme jeho kopii. Naše klientská linka vám v tomto případě nemůže z bezpečnostních důvodů pomoci.
Jak si mohu změnit kontaktní e-mail?
Váš nový kontaktní e-mail si můžete nastavit ve svém internetovém nebo mobilním bankovnictví, případně nám zavolejte na linku 412 440 000.
Dokumenty
Kdy a jak od vás obdržím potvrzení o zaplacených úrocích?
Potvrzení o zaplacených úrocích za předchozí kalendářní rok nahrajeme do internetového a mobilního bankovnictví kontaktní osoby úvěru, a to v první polovině ledna. Pokud nemá kontaktní osoba internetové bankovnictví aktivní, zašleme jí potvrzení e-mailem.
Kdy a jak od vás obdržím úvěrový výpis?
Úvěrový výpis za předchozí kalendářní rok nahrajeme do internetového a mobilního bankovnictví majitele úvěrového účtu (zpravidla hlavního žadatele), a to v první polovině ledna. Pokud nemá majitel úvěrového účtu internetové bankovnictví aktivní, zašleme mu potvrzení e-mailem nebo poštou.
Jak od vás mohu získat kopii úvěrové nebo zástavní smlouvy?
Pokud jste úvěrovou nebo zástavní smlouvu uzavřel/a elektronicky, naleznete ji ve svém internetovém a mobilním bankovnictví. V opačném případě nám napište na e-mail [email protected] nebo zavolejte na linku 585 702 887 (v pracovní dny od 9:00 do 17:00 hod.) a my vám kopii smlouvy vložíme do internetového bankovnictví nebo vám ji zašleme doporučenou listovní zásilkou. Můžete si ji i vyzvednout na naší pobočce. Vystavení kopie úvěrové nebo zástavní smlouvy je zpoplatněno dle platného Ceníku.
Jak od vás mohu získat souhlas se zcizením (prodejem) zastavené nemovitosti?
Napište nám na e-mail [email protected] nebo zavolejte na linku 585 702 887 (v pracovní dny od 9:00 do 17:00 hod.). Pro vystavení souhlasu od vás budeme potřebovat doložit nabývací titul k nemovitosti nebo jeho návrh (např. kupní nebo darovací smlouvu). Souhlas vám zašleme obyčejnou listovní zásilkou nebo se dohodneme, že si ho po předchozí domluvě vyzvednete na našem hypotečním centru. Vystavení souhlasu není zpoplatněno.
Jak od vás mohu získat souhlas se zatížením zastavené nemovitosti?
Napište nám na e-mail [email protected] nebo zavolejte na linku 585 702 887 (v pracovní dny od 9:00 do 17:00 hod.). Pro vystavení souhlasu od vás budeme potřebovat doložit identifikaci instituce nebo firmy (název, IČO) nebo fyzické osoby (jméno, příjmení a rodné číslo), které má být souhlas udělen. Souhlas vám zašleme obyčejnou listovní zásilkou nebo se dohodneme, že si ho po předchozí domluvě vyzvednete na našem hypotečním centru. Vystavení souhlasu je zpoplatněno dle platného Ceníku.
Jak od vás mohu získat souhlas se zřízením věcného břemene k zastavené nemovitosti?
Napište nám na e-mail [email protected] nebo zavolejte na linku 585 702 887 (v pracovní dny od 9:00 do 17:00 hod.). Pro vystavení souhlasu od vás budeme potřebovat doložit kompletní smlouvu o zřízení věcného břemene nebo její návrh. Souhlas vám zašleme obyčejnou listovní zásilkou nebo se dohodneme, že si ho po předchozí domluvě vyzvednete na našem hypotečním centru. Vystavení souhlasu je zpoplatněno dle platného Ceníku.
Změna úrokové sazby
Jak a kdy od vás obdržím nabídku nových úrokových sazeb?
Nabídku nových úrokových sazeb na další úrokové období zašleme klientovi, který je u úvěru evidován jako kontaktní osoba, poštou, a to nejpozději 3 měsíce před koncem probíhajícího úrokového období.
Co když na nabídku nových úrokových sazeb nebudu nijak reagovat?
V případě, že na nabídku nových úrokových sazeb na další úrokové období nebudete reagovat, nic se neděje. Nové úrokové období bude mít stejnou délku jako aktuálně probíhající úrokové období a výše úrokové sazby bude odpovídat úrokové sazbě, kterou jsme vám pro tuto délku úrokového období zaslali v nabídce.
Na koho se mohu obrátit v případě, že mám dotaz k nabídce nových úrokových sazeb?
Pokud máte jakékoliv dotazy k nabídce nových úrokových sazeb na další úrokové období, napište nám na e-mail [email protected] nebo zavolejte na bezplatnou telefonní linku 800 313 314.
Je možné změnit výši stávající úrokové sazby v průběhu úrokového období?
Ano, změnit výši stávající úrokové sazby vaší hypotéky v průběhu úrokového období je po dohodě možné.
Jakým způsobem mohu požádat o změnu výše stávající úrokové sazby v průběhu úrokového období?
O změnu výše stávající úrokové sazby vaší hypotéky v průběhu úrokového období nás můžete požádat prostřednictvím e-mailu [email protected] nebo na bezplatné telefonní lince 800 313 314.
Pokud vás požádám o změnu výše stávající úrokové sazby v průběhu úrokového období, co se bude dít dále?
Naši hypoteční specialisté se s vámi spojí telefonicky nebo e-mailem. Společně proberete vaše představy a aktuální možnosti a dohodnete se na optimálním řešení.
Jak mám postupovat v případě, že chci hypotéku předčasně splatit?
Pokud chcete svoji hypotéku předčasně splatit, můžete nám zavolat na bezplatnou telefonní linku 800 313 314, kde vám sdělíme všechny potřebné informace. Můžete nás kontaktovat i prostřednictvím e-mailu [email protected], případně nám můžete na našich webových stránkách na sebe nechat kontakt a my se vám obratem ozveme.
Životní situace
Potíže se splácením hypotéky
Co mám dělat, když nemohu splácet hypotéku?
Když se dostanete do potíží se splácením nebo víte, že taková situace může v dohledné době nastat, zavolejte nám co nejdříve na linku 840 114 455. Společně probereme možnosti, jak vám pomoci a nalezneme nejlepší řešení.
Proč je pro mě výhodné situaci aktivně řešit?
Čím dříve s námi začnete situaci aktivně řešit, tím více máme možností, jak vám pomoci.
Co se stane, pokud s vámi nebudu komunikovat a budu se vyhýbat řešení?
Je to ta nejhorší věc, kterou můžete v dané situaci udělat. Vystavujete se nebezpečí zesplatnění úvěru, soudního řízení, exekuce, případně postoupení pohledávky z hypotéky jinému věřiteli. Vaše nemovitost může skončit v nedobrovolné dražbě. Proto je velmi důležité s námi komunikovat a hledat společné řešení.
Škodní (pojistná) událost na zastavené nemovitosti
Jak mám postupovat v případě vzniku škodní (pojistné) události na zastavené nemovitosti?
Škodní událost nahlaste co nejdříve po jejím vzniku své pojišťovně. Pojišťovna nás následně o vzniku škodní události informuje, proto není nutné, abyste nám vznik škodní události hlásili.
Jak probíhá výplata pojistného plnění?
Pojistné plnění do částky 200 000 Kč, resp. 400 000 Kč u nově vinkulovaných pojistných smluv, zašle pojišťovna s naším souhlasem na účet pojištěného. Pojistné plnění nad tuto částku zašle pojišťovna na náš účet.
Pokud obdržíme od pojišťovny pojistné plnění, kontaktujeme vás a dohodneme s vámi podmínky, za kterých pojistné plnění vyplatíme. Výplata probíhá zpravidla zálohově, a to poté, co nám zašlete příslušné daňové doklady (faktury a účtenky) za rekonstrukční práce nebo nákup materiálu k jejich provedení. Zašlete-li nám dosud nezaplacenou fakturu od vašeho dodavatele, zašleme peníze na jeho účet. V případě, že jste opravu nebo nákup materiálu provedl/a svépomocí a zašlete nám již zaplacenou fakturu nebo účtenku, zašleme peníze na váš účet.
Po výplatě pojistného plnění nebo jeho části vás můžeme požádat o zaslání fotografií vašeho domu nebo bytu, které budou dokládat aktuální stav rekonstrukčních prací.
Kam mám zaslat daňové doklady (faktury a účtenky)?
Faktury a účtenky za rekonstrukční práce nebo nákup materiálu k jejich provedení nám můžete zaslat na e-mail [email protected]. V e-mailu, prosím, uveďte své identifikační údaje, případně i číslo vaší hypotéky a informaci, zda máme úhradu provést na účet dodavatele nebo váš účet. V případě již zaplacených faktur nebo účtenek nám zašlete i doklad o jejich úhradě.
Úmrtí klienta
Ztráta blízké osoby je vždy smutnou událostí. V této složité životní situaci jsme připraveni vám vyjít maximálně vstříc, abyste ji co nejsnáze překonali.
Jak vám mám nahlásit úmrtí účastníka úvěru?
Pro vyřízení nezbytné administrativy související s úmrtím od vás budeme potřebovat doložit úmrtní list. Ten vám zajistí pohřební služba nebo o něj můžete požádat na matrice obecního úřadu. Úmrtní list nám můžete předložit na kterékoliv naší pobočce.