Bezkontaktní platby

Pro pohodlné placení u obchodníků nabízí Raiffeisenbank svým klientům bezkontaktní platební karty - díky rychlosti bezkontaktního placení budete i menší částky rádi hradit kartou. Raiffeisenbank nabízí bezkontaktní jak karty debetní, tak karty kreditní.

  • JEDNODUCHOST - kartu pouze přiložíte ke čtečce terminálu, případně zadáte PIN
  • RYCHLOST - umožňuje rychlé zpracování platby a zkracuje tak čas, který strávíte na pokladně
  • POHODLÍ - nemusíte hledat drobné, díky rychlému zpracování platby i nízké transakce zaplatíte pohodlně bezkontaktně
  • BEZPEČNOST – platit bez zadání PIN můžete pouze u transakcí do částky 500 Kč

TIP  Vyražte na nákupy bez peněženky! Pořiďte si ke své debetní či kreditní kartě bezkontaktní nálepku, kterou máte na mobilním telefonu.

Co si představit pod pojmem bezkontaktní platby?


Platební karty s bezkontaktní technologií umožňují zaplacení Vašeho nákupu rychleji a pohodlněji než kdykoli předtím. S bezkontaktní platební kartou zaplatíte pouhým přiložením platební karty k bezkontaktnímu platebnímu terminálu, při útratě do 500 Kč navíc bez nutnosti zadávat PIN. Celý nákup tak zaplatíte během pár vteřin.

Využít bezkontaktních plateb můžete samozřejmě i u nákupu nad 500 Kč (v zahraničí může být limitní částka pro bezkontaktní platby bez zadání PIN odlišná), v takovém případě ale budete vždy požádáni o zadání PIN kódu. Z bezpečnostních důvodů můžete být však i u částek pod 500 Kč výjimečně požádáni o PIN. Pokud budete nakupovat u obchodníka, který nemá bezkontaktní platební terminál, zaplatíte prostě tak, jak jste byli zvyklí doposud – tedy vložením karty do čtečky terminálu a zadáním PIN kódu. Stejně tak při výběru z bankomatů budete postupovat stejně jako doposud.

Jak poznám, že je moje karta bezkontaktní?

Karty s bezkontaktní technologií mají na sobě následující ikonu:

                                                                                                                                   

Kde můžete využít bezkontaktních plateb?

V České republice jsou desetitisíce obchodních míst s bezkontaktním platebním terminálem. Bezkontaktně můžete zaplatit například nákupy v síti řetězců Interspar, Albert či Billa, v knihkupectvích Neoluxor, v drogerii Rossmann či TETA, ve vybraných prodejnách C&A, v McDonald, v Baumaxu, Datartu, v lékárnách Dr.Max, v RegioJet a Student Agency, ale i u mnoha dalších obchodníků.
Obchody, kde lze platit bezkontaktně, jsou označeny následujícími symboly:

Pokud si chcete ověřit, kde konkrétně můžete platit bezkontaktně, využijte „PayPass Lokátor“ od společnosti MasterCard.

Jak probíhá bezkontaktní platba?


U plateb do 500 Kč zpravidla není nutné zadávat PIN. Může se ale stát, že i u částek nižších než 500 Kč budete o zadání PIN požádáni.

  • Zkontrolujte částku, která se objeví na platebním terminálu, zda odpovídá výši Vašeho nákupu.
  • Přiložte kartu ke čtečce platebního terminálu.
  • Zazní zvukový tón a na displeji platebního terminálu se objeví nápis „zaplaceno“ – nákup je v pořádku uhrazený. Samozřejmě obdržíte také stvrzenku o zaplacení.

U plateb převyšujících 500 Kč můžete platit bezkontaktně, ale budete vždy požádáni o zadání PIN.

  • Zkontrolujte částku, která se objeví na platebním terminálu, zda odpovídá výši Vašeho nákupu.
  • Přiložte kartu ke čtečce platebního terminálu.
  • Zadejte PIN kód.
  • Zazní zvukový tón a na displeji platebního terminálu se objeví nápis „zaplaceno“ – nákup je v pořádku uhrazený. Samozřejmě obdržíte také stvrzenku o zaplacení.

Je bezkontaktní platba bezpečná?

V případě, kdy platíte bezkontaktně, nepustíte kartu ani na vteřinu z ruky a máte ji tak neustále pod kontrolou. Platba probíhá pomocí bezpečného bezdrátového přenosu dat z bezprostřední vzdálenosti (max. 5cm). Nemůže se tedy stát, že byste zaplatili náhodně například při procházení kolem bezkontaktního platebního terminálu s platební kartou v kapse.

Můžete zůstat klidní i v případě, že při placení omylem přiložíte kartu k terminálu dvakrát po sobě. Během jedné platby Vám totiž čtečka bezkontaktního terminálu zaúčtuje Vaši útratu pouze jednou.

V případě, že Vám byla karta zcizena nebo jste ji ztratil/a, je třeba ji co nejdříve zablokovat na naší Infolince 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400). Pokud následně zjistíte, že byla Vaší kartou provedena neoprávněná transakce, je třeba podat reklamaci na jakékoli pobočce Raiffeisenbank. Jestliže dojde ke zneužití karty prostřednictvím bezkontaktní platby bez zadání PIN, bude škoda bankou plně hrazena za předpokladu, že Vámi byla dodržena veškerá ustanovení uvedená ve Všeobecných obchodních podmínkáchObchodních podmínkách pro vydávání a používání debetních karet a Bezpečnostní zásady při používání platebních karet.
 
Jak můžu získat bezkontaktní kartu?
Bezkontaktní debetní i kreditní kartu si můžete sjednat:

  1. osobně na kterékoli pobočce
  2. v případě, že u nás máte osobní účet, můžete si o kreditní kartu požádat i přes svoje internetové bankovnictví

SPOJTE SE S NÁMI V POBOČCE

Navštivte jednu z našich poboček, naši bankéři se o vás postarají.

Všechny pobočky