zavřít panel
Toto pole je povinné

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

4 z 5 klientů Raiffeisenbank využívá pravidelně digitální kanály

7. 12. 2020

Počet uživatelů mobilního bankovnictví Raiffeisenbank v listopadu poprvé přesáhl počet uživatelů internetového bankovnictví. Alespoň jednou za měsíc využilo mobilní bankovnictví 55 % klientů banky, 54 % využilo internetové bankovnictví a 29 % použilo oba kanály. Alespoň jeden digitální kanál použilo 82 % všech klientů banky, což je jedno z nejvyšších čísel nejen na českém, ale i světovém bankovním trhu.

Silnou bázi uživatelů internetového bankovnictví má banka již od dob sloučení s eBankou, která patřila k průkopníkům elektronického bankovnictví v Česku. Nyní však růst přichází především v oblasti mobilního bankovnictví, kdy jej průměrný uživatel v pracovní dny otevře více než jednou denně.
Dále NFC platby nebo výběry z bankomatu mobilem využívá aktivně a pravidelně už téměř jedna pětina klientů, kteří si digitalizovali přes 175 tisíc svých karet. Tito klienti používají místo karet výlučně mobilní telefon a provedou v průměru okolo 20 mobilních plateb za měsíc.
Až 97 % veškeré komunikace s bankou probíhá prostřednictvím digitálních kanálů. Na měsíční bázi počet přihlášení do mobilního a internetového bankovnictví překonal v listopadu hranici 10 milionů. Nově k tomuto číslu začal přispívat i plně digitální proces založení běžného účtu spolu s 3% úrokovou sazbou na spořicím účtu.
„Počet klientů, kteří se do banky dostávají digitální cestou, se nám podařilo v prvním měsíci po spuštění více než zdvojnásobit a nadále vidíme podstatný nárůst zájmu klientů. Digitální akvizice tak významně přispívá k celkovému růstu počtu nových klientů. I díky tomu jsme v září jsme dosáhli nejvyššího počtu nově získaných klientů v rámci jednoho měsíce v historii banky,” říká Michal Plzák, ředitel digitálního bankovnictví Raiffeisenbank.
Většinu kroků v oblasti digitalizace byla v plánu bez ohledu na pandemii koronaviru. V průběhu první jarní vlny však banka upřednostnila vývoj funkčností a nástrojů, které podporují vzdálenou obsluhu klientů, tedy např. elektronickou výměnu dokumentů od a ke klientovi nebo možnost ověřeného chatu s bankéřem přímo z internetového nebo mobilního bankovnictví.
Pandemie ukázala, že velká část klientů je již nyní připravena pro obsluhu svých financí plně online. Zároveň se potvrdilo, že Raiffeisenbank je na tuto formu obsluhy dobře vybavena, a že se v poslední letech vynaložené investice do digitalizace vyplácejí.