Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Na zprávu v žádném případě nereagujte, na link neklikejte, nezadávejte své osobní údaje ani nestahujte žádné přílohy.
Zavolejte na naši klientskou linku +420 412 446 402. Na email phishing.report@rb.cz nám přepošlete zprávu, kterou jste obdrželi. V případě podezření na podvodnou stránku nám pošlete snímek obrazovky.
Zavolejte na naši klientskou linku +420 412 446 402. Náš operátor vám pomůže zajistit, aby škody byly co nejmenší.
Pokud jste zadali údaje ze své platební karty, ihned kartu zablokujte ve svém internetovém nebo mobilním bankovnictví. Nestačí si pouze snížit limity na kartě.
Na zprávu v žádném případě nereagujte, na link neklikejte, nezadávejte své osobní údaje ani nestahujte žádné přílohy.
Zavolejte na naši klientskou linku +420 412 446 402. Na email phishing.report@rb.cz nám přepošlete zprávu, kterou jste obdrželi. V případě podezření na podvodnou stránku nám pošlete snímek obrazovky.
Zobrazení řádně podepsaného emailu od RB v MS Outlooku - seznam zpráv:
Zobrazení řádně podepsaného emailu od RB v MS Outlooku - hlavička zprávy:
Raiffeisenbank používá domény :
@rb.cz
@klient.rb.cz
@vase.rb.cz
Vrámci skupiny ještě:
@rl.cz
@rsts.cz
@obchod.rsts.cz
Buďte všímaví - neváhejte kontaktovat banku v případě jakýchkoliv pochybností a podivného chování počítače při přístupu do internetového bankovnictví nebo k jiným službám. Podezřelé chování může být např. nepřicházející autentizační kódy, jiné údaje o platbě v certifikačním kódu, "divné" jméno serveru, jiný vizuální dojem, nové kroky během přihlášení (zvláště pokud by požadovaly certifikační kód), ... Pokud si nevíte rady, volejte klientskou linku na čísle 412 440 000.
Bezpečnost internetového bankovnictví - Obecný popis prostředků pro ovládání účtů
Určitě není. Dotyčný by musel znát váš S-PIN.
Pokud si S-PIN nikam nebudete psát ani ukládat, tak se nemáte ceho bát, protože z telefonu nelze zjistit, jaký S-PIN máte.
Používejte biometrii. Pro přihlášení používejte otisk prstu nebo na iOS Face ID. Případně se nepřihlašujte na místech, kde si nepřipadáte v bezpečí.
Aplikace má vlastní antivirus, který hlídá podezřelé aplikace, které máte ve svém telefonu. Buď na jejich existenci jen upozorní, nebo přímo znemožní přístup k Raiffeisen bankovnictví, pokud vyhodnotí, že jsou vaše finance v nebezpečí.
Raiffeisen bankovnictví se po krátké době automaticky odhlásí za vás. Navíc doporučujeme používat i zámek displeje telefonu (ať už pomocí znaku nebo pomocí biometrie). Pak se do vašeho telefonu nikdo jednoduše nedostane.
V dnešní době probíhají útoky hackerů výhradně vzdáleně. Využívají podvodné e-maily, které vyzývají k přihlášení do internetového bankovnictví a pak pomocí autentizačních SMS zpráv získají přístup na účty důvěřivých klientů.
Tento druh útoku na mobilní bankovnictví v současné době není možný, proto je mobilní bankovnictví v mnoha ohledech bezpečnější.
Prostředky pro ovládání internetového bankovnictví plní dvě základní funkce:
Připravili jsme pro vás několik rad, kterými je dobré se řídit.
Proto si ji hlídejte stejně jako peníze, které nosíte u sebe. Stačí chvilka nepozornosti a nepříjemnosti jsou na světě.
Kartu nikdy nikomu nepůjčujte, a to ani svým rodinným příslušníkům. Použití karty jinou osobou zakládá podstatu trestného činu.
Neříkejte ho ani rodině, ani zaměstnancům banky, příslušníkům policie nebo záchranných složek a nikam si ho nezapisujte. Pokud se stane, že ho zapomenete, můžete si ho jednoduše zobrazit přímo v internetovém nebo v mobilním bankovnictví.
Pokud to bankomat umožňuje, vybírejte hotovost pouhým přiložením karty. Odpadne tím možnost, že v bankomatu kartu zapomenete i riziko možného zneužití karty. Při zadávání PIN kódu vždy kryjte klávesnici rukou.
Internetové transakce mějte na své kartě vypnuté. Před každou platbou je pak jednoduše a rychle povolíte v internetovém nebo mobilním bankovnictví.
Ještě před nákupem si vždy u daného obchodu pročtěte recenze ostatních uživatelů anebo nakupujte na známých e-shopech. Můžete se tak vyhnout nepříjemnému překvapení.
Když platíte kartou na internetu, nikdy k tomu nepotřebujete PIN. Ten se používá jen u bankomatu nebo u platebního terminálu v obchodech.
Pokud zjistíte, že jste kartu ztratili anebo vám ji někdo ukradl, ihned ji zablokujte ve svém internetovém nebo mobilním bankovnictví, případně nám zavolejte na klientskou linku 412 440 000.
Pro lepší přehled o transakcích si aktivujte u debetní karty službu Informuj mě a u kreditní karty službu Kredit info. Včas tak odhalíte případné nečekané změny. Pravidelně také kontrolujte výpisy.
Jakoukoliv nesrovnalost ihned nahlaste a nechte prověřit. Využít můžete také reklamaci transakce.
Nastavte si na kartě limity, které odpovídají vašim běžným útratám. Když se stane, že budete potřebovat zaplatit vyšší částku, můžete si limit ihned navýšit v internetovém nebo mobilním bankovnictví.
Zobrazení řádně podepsaného emailu od RB v MS Outlooku - seznam zpráv:
Zobrazení řádně podepsaného emailu od RB v MS Outlooku - hlavička zprávy:
Raiffeisenbank používá domény :
@rb.cz
@klient.rb.cz
@vase.rb.cz
Vrámci skupiny ještě:
@rl.cz
@rsts.cz
@obchod.rsts.cz
Buďte všímaví - neváhejte kontaktovat banku v případě jakýchkoliv pochybností a podivného chování počítače při přístupu do internetového bankovnictví nebo k jiným službám. Podezřelé chování může být např. nepřicházející autentizační kódy, jiné údaje o platbě v certifikačním kódu, "divné" jméno serveru, jiný vizuální dojem, nové kroky během přihlášení (zvláště pokud by požadovaly certifikační kód), ... Pokud si nevíte rady, volejte klientskou linku na čísle 412 440 000.
Bezpečnost internetového bankovnictví - Obecný popis prostředků pro ovládání účtů