zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

Bezpečnost v bankovnictví

10 rad, jak mít své finance v bezpečí

  • Svou kartu nikomu nepůjčujte a nesdělujte ani údaje ke kartě. PIN byste měli znát jen vy.
  • Posílejte peníze na účet, jen pokud víte, komu patří. Nenechávejte si posílat na svůj účet peníze neznámých osob.
  • Nedělejte platby a výběry na základě instrukcí třetí osoby.
  • Přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví zadávejte jenom na https://www.rb.cz.
  • Přihlašovací údaje do bankovnictví střežte jako oko v hlavě. Nikomu je nesdělujte.
  • Nezadávejte přihlašovací údaje přes odkazy, které vám přijdou SMS nebo e-mailem.
  • Pozorně si v RB klíči čtěte, co potvrzujete. Když neprovádíte žádnou transakci, tak v RB klíči nic nepotvrzujte.
  • Do mobilu si stahujte jen důvěryhodné aplikace z oficiálních obchodů (App Store a Peněženka Google).
  • Když vám volá pracovník banky, nikdy nechce znát zůstatky na účtech, limity na kartách, údaje ke kartě, ani CVC kód ze zadní strany karty.
  • Pracovník banky po vás také nikdy nebude chtít potvrdit platbu v RB klíči, kódy k potvrzení platby, přeposílat prostředky na jiné účty nebo potvrzovat aktivaci nové mobilní aplikace.

Jak postupovat, když...

Jak postupovat, když mám podezření na podvodnou zprávu nebo stránku?

Nereagujte na zprávu

Na zprávu v žádném případě nereagujte, na link neklikejte, nezadávejte své osobní údaje ani nestahujte žádné přílohy.

Informujte nás

Zavolejte na naši klientskou linku +420 412 446 402. Na email phishing.report@rb.cz nám přepošlete zprávu, kterou jste obdrželi. V případě podezření na podvodnou stránku nám pošlete snímek obrazovky.

Zásady bezpečnosti

  • Využívejte pouze důvěryhodných služeb a vždy se ujistěte, že opravdu komunikujete se správným poskytovatelem služeb. Při přístupu na účet a zadávání pokynů zkontrolujte, zda je spojení řádně zabezpečeno a komunikujete s bankou (zkontrolujte si platnost a údaje v certifikátu TLS zabezpečení). Jestliže si nejste jisti, zda opravdu komunikujete s bankou, obraťte se na naši  klientskou linku 412 440 000.
  • Chraňte své elektronické klíče, hesla, PINy a osobní informace. Hesla a PINy volte tak, aby nebyly snadno uhodnutelné nebo odvoditelné z informací o Vaší osobě. Banka nikdy nevyžaduje zadání nebo potvrzení těchto údajů prostřednictvím elektronické pošty. Pokud po vás budou jménem banky takové informace požadovány, informujte prosím Raiffeisenbank na klientské lince 412 440 000 a mail pošlete na phishing.report@rb.cz.
  • Dávejte pozor, zda potvrzujete vámi zadanou transakci. Před potvrzením platby vždy nejdříve zkontrolujte správnost údajů platby proti faktuře, složence, apod.
  • Pravidelně kontrolujte pohyby na svých účtech a platby platebními kartami. Jestliže používáte debetní platební kartu pro platby na internetu, pořiďte si internetovou platební kartu. V případě zjištění jakýchkoli nesrovnalostí se neprodleně obraťte na Raiffeisenbank.
  • Finanční služby využívejte pouze z důvěryhodného a řádně zabezpečeného počítače. Nepoužívejte počítače, o kterých nemáte žádné informace, nebo jsou v nedůvěryhodném prostředí. Počítač by měl být chráněn řádně nakonfigurovaným firewallem, antivirovým a antispyware softwarem. Veškerý software by měl být pravidelně aktualizován. O správném nastavení zabezpečení počítače se případně poraďte s odborníkem.
  • Na počítači, ze kterého využíváte finanční služby, nepoužívejte a neinstalujte nedůvěryhodný software, neinstalujte software z nedůvěryhodných zdrojů, nenavštěvujte nedůvěryhodné webové stránky a neotvírejte podezřelé poštovní zprávy (zprávy od neznámých odesilatelů, zprávy s nesmyslným předmětem apod.), zejména neotevírejte přílohy či odkazy v takových zprávách. Obchodní sdělení od Raiffeisenbank obsahující odkazy jsou vždy opatřeny elektronickým podpisem dokladujícím, že obsah zprávy nebyl změněn a zpráva byla skutečně odeslána z adresy xxx@rb.cz. Pokud obdržíte elektronickou poštou zprávu obsahující odkaz bez řádného podpisu, nereagujte na ni a informujte prosím Raiffeisenbank na klientské lince 412 440 000 a mail pošlete na phishing.report@rb.cz.
  • Podepsaný email poznáte ve vašem poštovním programu např. pomocí ikony s pečetí, nebo podle hlavičky zprávy (viz níže). Některé starší programy a webové maily mohou certifikát zobrazovat i jako přílohu "smime.p7s", kterou bohužel nelze kliknutím otevřít a tedy ověřit pravost odesilatele a obsahu zprávy.


Zobrazení řádně podepsaného emailu od RB v MS Outlooku - seznam zpráv:

bezpečnost

Zobrazení řádně podepsaného emailu od RB v MS Outlooku - hlavička zprávy:

podepsaný mail

  • Pro ověřování odesilatele zprávy zkontrolujte údaje v certifikátu a jeho důvěryhodnost (platnost a certifikační autoritu - DigiCert).
  • Pokud máte podezření, že bylo Vaše heslo prozrazeno nebo Váš elektronický klíč ukraden (zkopírován), kontaktujte kdykoli banku na klientské lince 412 440 000 a požádejte o zablokování příslušných služeb.
  • Nedovolte jiné osobě, aby pracovala pod vaším uživatelským profilem (přihlašovacím jménem), zejména při odchodu od počítače tento vždy uzamkněte nebo se odhlaste.
  • Nikdy neposkytujte své bankovní účty pro přijetí plateb určených třetím osobám, může se jednat o nelegálně získané prostředky a majitel účtu se vystavuje riziku trestního stíhání. Rovněž varujeme před tzv. "Nigerijskými podvody" a propůjčování vlastní identity při založení účtu ve prospěch třetích osob.
  • Pro běžnou práci, zejména při práci s internetem, nepoužívejte uživatelský profil s administrátorskými právy.
  • Pokud pro práci s Vašimi finančními službami používáte mobilní zařízení, řiďte se následujícími zásadami.
  • Raiffeisenbank používá domény :

    @rb.cz
    @klient.rb.cz
    @vase.rb.cz

    Vrámci skupiny ještě:

    @rl.cz
    @rsts.cz
    @obchod.rsts.cz

Buďte všímaví - neváhejte kontaktovat banku v případě jakýchkoliv pochybností a podivného chování počítače při přístupu do internetového bankovnictví nebo k jiným službám. Podezřelé chování může být např. nepřicházející autentizační kódy, jiné údaje o platbě v certifikačním kódu, "divné" jméno serveru, jiný vizuální dojem, nové kroky během přihlášení (zvláště pokud by požadovaly certifikační kód), ... Pokud si nevíte rady, volejte  klientskou linku na čísle 412 440 000.

Bezpečnost internetového bankovnictví - Obecný popis prostředků pro ovládání účtů