3D Secure

Nakupujete na internetu a platíte své nákupy platební kartou? Pokud ano, pak právě pro Vás jsme připravili novou službu, která zásadním způsobem zvyšuje bezpečnost tohoto způsobu placení. Jedná se o službu 3D Secure.

Výhody

  • Platby za zboží potvrzujete unikátním jednorázovým kódem (tzv. 3D Secure kód), který obdržíte prostřednictvím SMS zprávy na Vámi zvolené číslo mobilního telefonu. Zadáním 3D Secure kódu získáváte jistotu, že transakci provádíte právě Vy, oprávněný držitel karty.  
  • Není potřeba si pamatovat žádné heslo, pro každou platbu vždy obdržíte nový kód.
  • Celá služba je zdarma, a to jak aktivace služby, tak i zasílané SMS zprávy s 3D Secure kódem.
  • Naprostá většina e-shopů v České republice a Evropě již tento bezpečnostní standard podporuje a Vy můžete placení kartou na internetu využívat častěji a bez obav.
  • Pokud nakupujete u „3D Secure“ obchodníka, eliminujete riziko, že by od daného obchodníka unikly citlivé údaje o Vaší kartě a díky tomu došlo k jejímu zneužití neoprávněnou osobou. Údaje o kartě totiž nezadáváte na stránkách e-shopu, ale na zabezpečené platební bráně, která je proti úniku dat chráněna lépe. Platební bránu mohou provozovat jen karetními asociacemi (MasterCard, VISA) certifikovaní poskytovatelé, kteří jsou pravidelně auditováni na dodržování bezpečnostních pravidel pro ochranu dat.

Jak si službu aktivovat

  • Na Vaší kartě je třeba mít povolené internetové transakce (tzv. e-commerce).
  • Službu budete jednoduchým způsobem aktivovat přímo v průběhu nákupu u obchodníka, který 3D Secure zabezpečení podporuje („3D Secure“ obchodník).
  • V e-shopu si vyberete požadované zboží, dokončíte objednávku, na platební bráně zadáte údaje o platební kartě
    a následně budete vyzváni k dokončení aktivace služby. Od aktivace služby Vás pak dělí tři jednoduché kroky.aktivace-3d-secure
  • Aktivace 3D Secure služby probíhá na bankou speciálně vytvořené doméně https://bezpecneplatby.rb.cz. Doména je vytvořena výhradně pro účely provozování služby 3D Secure pro platební karty Raiffeisenbank a.s. a certifikována
    u certifikační autority VeriSign.

certifikat-3d-secure

Popis aktivace 3D Secure služby

Jak probíhá platba

Potvrzování platby jednorázovým kódem je možné pouze u internetových obchodníků, kteří bezpečnostní standard 3D Secure podporují. Takového obchodníka poznáte podle těchto symbolů.

visa/mastercard

 

platba-3d-secure

Více informací o průběhu platby

Nejčastější dotazy


S jakou kartou mohu nakupovat v internetovém obchodě?

  • Nakupovat kartou na internetu je možné s jakoukoli platební kartou Raiffeisenbank a.s., u které její držitel povolí internetové (tzv. e-commerce) platby.

Nedaří se mi dokončit aktivaci služby.

  • Kontaktujte naši infolinku 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400).
  • Náš bankéř Vás aktivací služby provede.

Co mám dělat, když zadám chybně 3D Secure kód?

  • Zadáte-li špatně 3D Secure kód, je možné pokus zopakovat, maximálně však 5x. Poté dojde k blokaci Vaší karty pro další 3D Secure transakce. Ostatní platby kartou (nákupy v kamenných obchodech, výběry z bankomatu, nákupy na internetu
    u obchodníků nepodporujících 3D Secure zabezpečení) touto blokací nejsou dotčeny a kartu je možné tímto způsobem dále používat.
  • Pro odblokování karty je třeba kontaktovat naši infolinku 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400).

Co dělat, když SMS s 3D Secure kódem neobdržím na mobilní telefon?

  • Nejprve se přesvědčte, zda skutečně nakupujete u obchodníka podporujícího zabezpečení 3D Secure. Při nákupu
    u obchodníků nepodporující 3D Secure se platby kartou kódem nepotvrzují.
  • Pokud Vám nedorazí SMS s 3D Secure kódem v průběhu aktivace služby, stiskněte na obrazovce volbu „Zrušit“,
    a požadavek na úhradu je nutné v e-shopu zadat znovu.
  • Pokud již máte aktivovanou 3D Secure službu a neobdrželi jste SMS zprávu s 3D Secure kódem, pak nejprve zkontrolujte na potvrzovací obrazovce, zda uvedené číslo telefonu je správné.

 3d-secure-faq

  • Pokud je telefonní číslo zadáno správně, je třeba stisknout volbu „Zrušit“, vrátit se zpět do e-shopu a požadavek na úhradu zadat znovu.
  • Pokud je číslo mobilního telefonu jiné, než očekáváte, pak kontaktujte naši infolinku 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400), kde požádáte o změnu telefonního čísla.
  • Pokud ani po opakovaném pokusu o úhradu neobdržíte SMS zprávu s kódem, kontaktujte naši infolinku nebo zvolte jiný způsob platby.

Co dělat, když chci změnit číslo pro službu 3D Secure?

  • Kontaktujte naši infolinku 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400).
  • Požádejte o změnu čísla pro 3D Secure službu. Nové číslo budete moci ihned použít.

Co dělat, když ztratím kartu nebo mi někdo kartu odcizil?

  • Pokud ztratíte kartu nebo Vám byla odcizena, pak kartu standardně blokujte na naší infolince 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400) a domluvte si vydání náhradní karty.
  • Číslo mobilního telefonu, které jste pro 3D Secure službu používali u Vaší ztracené nebo odcizené karty bude použito pro nově vydanou náhradní kartu. Není třeba telefonní číslo nastavovat znovu.

Co dělat, když ztratím mobilní telefon?

  • Kontaktujte svého mobilního operátora a zajistěte si zablokování Vašeho čísla pro další použití.
  • Kontaktujte naši infolinku 800 900 900 (při volání ze zahraničí +420 412 446 400), nahlaste ztrátu mobilního telefonu
    a telefonní bankéř Vám číslo zablokuje i pro 3D Secure transakce.
  • Poté, co Vám mobilní operátor přidělí nové číslo (popř. aktivuje původní číslo na nové SIM kartě), kontaktujte naši infolinku a aktivujte si (staro)nové číslo k Vaší stávající kartě.
  • Pokud jste spolu s mobilním telefonem ztratili i platební kartu, pak zablokujte číslo telefonu u mobilního operátora
    a nahlaste ztrátu karty na naší infolince a požádejte i o zablokování telefonního čísla používaného pro službu 3D Secure. Na základě Vašeho požadavku Vám vydáme náhradní kartu. Poté, co obdržíte nové telefonní číslo (nebo pokud je Vaše původní číslo aktivované na nové SIM kartě), kontaktujte naši infolinku a požádejte o aktivaci Vašeho čísla k nové kartě.

Budete-li kontaktovat naši infolinku, budete potřebovat.

    • číslo platební karty, které se požadavek bude týkat
    • mobilní telefon, který používáte nebo chcete používat pro 3D Secure službu. Budete-li kontaktovat naši infolinku, budete potřebovat.

Mohu odmítnout používání služby 3D Secure?

  • Aktivaci 3D Secure služby nelze odmítnout a bude povinná pro všechny platební karty vydávané Raiffeisenbank a.s., které mají povolené internetové transakce. Důvodem je zejména zajištění maximální možné bezpečnosti plateb kartou na internetu, ochrana Vašich finančních prostředků a zamezení možnému zneužití karty.
  • S platební kartou, u které nebude dokončena aktivace 3D Secure služby, budete moci platit kartou pouze u obchodníků, kteří 3D Secure zabezpečení nepodporují. U těchto obchodníků se transakce nepotvrzují jednorázovým kódem.

Mohu si k jedné kartě zaregistrovat více telefonních čísel?

  • Ne, k jedné kartě je možné si zaregistrovat pouze jedno telefonní číslo.

Mohu si pro více karet nastavit stejné telefonní číslo?

  • Ano, máte-li více platebních karet, je možné si pro ně nastavit jedno telefonní číslo.

Mohu nakupovat u obchodníků, kteří nepodporují 3D Secure?

  • Jedinou podmínkou pro nákupy na internetu jsou povolené internetové platby na Vaší kartě.

Jak poznám důvěryhodného obchodníka?

  • Obchodník svůj e-shop provozuje na stránkách, které mají zabezpečený přenos dat (tzv. SSL protokol). To, že obchodník tento protokol na svých stránkách používá, poznáte podle toho, že v adresním řádku prohlížeče se zobrazuje https://
    a také ikonka visacího zámku.
  • Nicméně stále je třeba BÝT OBEZŘETNÝ a dbát ZVÝŠENÉ OPATRNOSTI při výběru obchodníka a nakupovat pouze tam, kde nakupuje buď velké množství zákazníků nebo máte vlastní pozitivní zkušenost.

SPOJTE SE S NÁMI V POBOČCE

Navštivte jednu z našich poboček, naši bankéři se o vás postarají.

Všechny pobočky

Visual 1