Časté znaky podvodu

  • Působí naléhavě nebo výstražně a požaduje po vás neobvyklou aktivitu. Například vás někdo telefonicky kontaktuje a chce po vás nainstalovat aplikaci, přiložit kartu k telefonu nebo znát PIN k vaší kartě.
  • Obsahuje odkaz na přihlášení do internetového bankovnictví nebo na stránku pro "ověření" vašich údajů.
  • Jako odesílatel je uvedena e-mailová adresa nebo telefonní číslo, ze kterých běžně zprávy z banky nedostáváte.
  • Volá vám ČNB, policie nebo jiná instituce a zavazují vás mlčenlivostí.
  • Volající se nechce sám ověřit zprávou zaslanou do mobilního bankovnictví a RB klíče.
  • Často Vás mohou podvodníci přesvědčovat k zadání zahraniční platby.
    Podvodníci se mohou vydávat za bezpečnostní oddělení banky a nutit k převedení financí, což skutečné bezpečnostní oddělení nikdy nechce.
Máte podezření na podvod?

V případě podezření na podvodné stránky, telefonát nebo zprávy volejte naši klientskou linku 412 446 402 a vše podezřelé nám přepošlete na e-mail [email protected] nebo [email protected].

Na tyto podvody si dejte pozor

Podvodníci jsou stále vynalézavější. Ukážeme vám jejich aktuální triky a poradíme, jak je včas odhalit.