zavřít panel
Toto pole je povinné

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

PHISHING

Nenechte se nachytat od podvodníků a ochraňte tak své peníze.

NAHLÁSIT ÚTOK

Co je phishing?

Phishing je podvodná technika používaná na internetu s cílem získat a následně zneužít citlivá data (hesla, bezpečnostní kódy, PINy, čísla kreditních karet apod.). Zpravidla se jedná o naléhavé emailové nebo SMS zprávy, které předstírají, že jsou odeslány bankou. To vše nejčastěji pod záminkou blokace karty či účtu, aktivace nějaké služby (mobilní platby, přihlašování k účtu), obdržení důležité zprávy apod. Setkat se také můžete s vishingem, tedy podvodným voláním. 

Aktuální phishingový útok

phishing

Zaznamenáváme stále více pokusů, kdy se podvodníci snaží z klientů bank vylákat citlivé údaje k jejich kartám či účtům. Upozorňujeme vás, že tento typ zpráv klientům neodesíláme. Rovněž není možné karty a účty odblokovat přes SMS nebo odkazy v emailech a zprávách.

Jakkoliv důvěryhodně může působit emailová komunikace nebo stránky internetových obchodníků, které vás následně směrují na přihlašovací obrazovky k účtu, pamatujte že:

  • Raiffeisenbank vás v žádném emailu přímo neodkazuje na internetové bankovnictví. Ve specifických případech můžete být požádáni o přihlášení standardní cestou.
  • Přihlašování do internetového bankovnictví probíhá pouze přes www.rb.cz případně online.rb.cz.
  • Vždy komunikujeme z emailu, který končí @rb.cz a veškerá oficiální komunikace banky chodí emailem, který je vždy digitálně podepsaný.
  • Elektronicky podepsaný email poznáte například podle ikonky s pečetí. Pokud ve své emailové schránce uvidíte email, u kterého je upozornění, že nastaly potíže s podpisem, jedná se o pozměněnou (falešnou) zprávu.

Nedejte podvodníkům šanci!

Jak poznáte podvodnou zprávu?
  • Podvodná emailová zpráva nebo SMS vás vyzývá k zadání citlivých údajů, jako jsou čísla a PINy vašich karet a přihlašovací údaje, nebo k zadání vašich ověřovacích SMS kódů. Odkaz uvedený ve zprávě se jeví jako stránky banky.
  • Phishingová zpráva je naléhavá a nutí vás ihned reagovat.
  • Podvodná webová stránka a podvodný email se často snaží o co možná nejvěrnější kopii webové stránky nebo emailové komunikace banky. Odlišnosti mohou být pouze maličkosti, například jiný typ písma, gramatické či stylistické chyby, špatný barevný odstín nebo nezvyklý podpis emailu.
  • Pokud máte pochybnosti, zda jste skutečně na stránkách internetového bankovnictví Raiffeisenbank, můžete si zobrazit majitele certifikátu webové stránky. To provedete kliknutím na zámeček vedle adresního řádku prohlížeče. V detailu certifikátu musí být uvedeno, že je vydán pro organizaci Raiffeisenbank a.s.

certifikát

Jak se chránit?
  • Pro přihlášení na účet nepoužívejte žádné odkazy (ani ty z vyhledávačů), do adresního řádku prohlížeče vypište www.rb.cz a následně zvolte modrý zámek pro vstup na účet.
  • Buďte opatrní! Neklikejte na podezřelé odkazy a nedejte se vystrašit zdánlivě výstražnou zprávou.
  • Prověřujte! Pokud obdržíte email či zprávu, která vás vyzývá k nějakému úkonu nebo jeho potvrzení, a sami právě nejste přihlášeni ve svém bankovnictví, kde daný úkon provádíte, raději nám zavolejte na naší Klientskou linku 412 440 000.
  • Nespěchejte! Zprávu si pozorně přečtěte a myslete na možnost podvodu.