zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

Omylem zaslaná platba

Poslali jste platbu omylem nebo na špatný účet? Pomůžeme vám, aby se vám peníze vrátily.

 

Jak postupovat

  • Počkejte 3 pracovní dny.
    Pak zkontrolujte, jestli se platba sama nevrátila zpět na váš účet.
  •  Pokud platba po 3 pracovních dnech nepřišla zpět, požádejte o její vrácení.
    O vrácení omylem zaslané platby
    - požádejte jednoduše v mobilním bankovnictví,
    - nebo vyplňte čestné prohlášení a pošlete nám ho přes internetové bankovnictví, nebo předejte na pobočce.
  •  Zprostředkujeme vám komunikaci s příjemcem platby. 
    Jakmile od vás obdržíme žádost přes mobilní bankovnictví nebo vyplněné čestné prohlášení, zprostředkujeme vám komunikaci s příjemcem platby. Vrácení platby nemůžeme garantovat ani částku po nezamýšleném příjemci vymáhat.

Vrácení platby v mobilním bankovnictví

U kterých omylem zaslaných plateb mohu požádat o vrácení?

Žádat o vrácení můžete u plateb, které jste odeslali ze svého běžného účtu a je u nich v mobilním bankovnictví v detailu platby zobrazeno tlačítko Požádat o vrácení.

Lze žádat o vrácení Nelze žádat o vrácení
  • Standardní platby                        
  • Okamžité platby
  • Expresní platby
  • Inkasní platby
  • SIPO
  • Splátky na vnitřní účet
  • Platby z trvalého příkazu
  • Platby ve prospěch úřadů státní správy
    (kód banky příjemce 0710)

Jaké podmínky musí platba splňovat, aby šlo požádat o její vrácení? 

  • Požádat lze až třetí den po odeslání platby.
  • ​Platba nesmí být starší než 13 měsíců.
  • Nelze požádat o vrácení převodu mezi vlastními účty, včetně konverzních transakcí. Tlačítko Požádat o vrácení se vám sice zobrazí, ale žádost bude zamítnuta.
  • Nelze požádat v případě, kdy příjemci posíláte platby opakovaně - v posledních 13 měsících jste příjemci poslali více než 3 platby.

Postup žádosti o vrácení

V detailu platby požádejte o její vrácení

Přihlaste se do mobilního bankovnictví. Na dlaždici běžného účtu klikněte na tlačítko Historie a pak na vybranou platbu. V detailu platby zvolte Požádat o vrácení.

UPOZORNĚNÍ

Pokud se vám po kliknutí na tlačítko Požádat o vrácení zobrazí obrazovka s informací „O vrácení této platby jste už požádali“, znamená to, že o vrácení této platby jste žádali již dříve, a proto nejde požádat znovu.

 

Přečtěte si informace o vrácení omylem zaslané platby

Zkontrolujte si detail platby, o jejíž vrácení žádáte

Potvrďte čestné prohlášení a žádost certifikujte S-PINem

Potvrzení o přijetí žádosti o vrácení

Potvrdíme vám, že jsme vaši žádost přijali a o zpracování vás budeme informovat
e-mailem.

UPOZORNĚNÍ

Pokud se vám zobrazí informace „Žádost o vrácení platby nelze zpracovat“, nelze u této platby o vrácení požádat, protože se jedná o převod mezi vlastními účty (vč. konverze) nebo častý platební styk mezi plátcem a příjemcem. U těchto typů plateb je žádost odmítnuta až po certifikaci.

 

Zkontrolujte svůj e-mail

Na e-mail vám pošleme informace o zpracování vaší žádosti a instrukce, jak postupovat, kdyby se vám platba nevrátila.

Co dalšího byste měli vědět