Z bank je ke klientům nejpřívětivější Raiffeisen, mezi pojišťovnami zabodovaly Allianz a Česká pojišťovna

Wed Nov 01 00:00:00 CET 2017

www.ihned.cz | Byznys

  • Titul klientsky nejpřívětivější banky v rámci soutěže Nejlepší banka obhájila Raiffeisenbank, pomohly jí kvalitní služby i dobrá komunikace se zákazníky.
  • Mezi životními pojišťovnami je z pohledu klienta nejlepší Allianz, prvenství získala především díky nízkým cenám.
  • Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovnou je Česká pojišťovna, titul jí vyneslo široké portfolio kvalitních produktů a příkladná komunikace.

Dobrá dostupnost poboček, nízké náklady na účet, široký výběr produktů a kvalitní služby i komunikace vynesly Raiffeisenbank titul Klientsky nejpřívětivější banka roku 2017. V této kategorii soutěže Nejlepší banka vyhlašované Hospodářskými novinami za podpory hlavních partnerů IBM ČR a PwC ČR a odborného partnera v podobě České bankovní asociace tak Raiffeisen obhájila loňské vítězství. Letos se jí podařilo porazit druhou ČSOB a třetí Eru.

Právě tyto tři banky se v hodnocení přívětivosti ke klientům provedeném analytickou agenturou Datank dostaly jako jediné z celkem 21 posuzovaných subjektů nad 70 procent.

Do konečného pořadí nepromluvila například AirBank, která kvůli příliš úzkému portfoliu nabízených služeb nesplnila podmínky soutěže. Hodnocena nebyla ani bývalá záložna Creditas, jež získala bankovní licenci až k letošnímu 1. lednu.

Pracovníci agentury Datank hodnotili banky z pohledu klientů hned několika způsoby. Prověřovali například množství a kvalitu nabízených služeb, stejně jako jejich ceny. Zaměřili se i na rychlost a profesionalitu operátorů na telefonických zákaznických centrech nebo na to, jak dobře zvládají banky komunikovat s klienty přes e-mail.

Stejná kritéria platila i pro pojišťovny, jež se utkávají ve dvou různých kategoriích - Nejlepší životní pojišťovna a Nejlepší neživotní pojišťovna. Jejich partnery jsou stejně jako v případě bank IBM ČR a PwC, odborným partnerem je Česká asociace pojišťoven.

Zatímco mezi životními pojišťovnami dělily klientsky nejpřívětivější Allianz od druhé Generali jen tři desetiny procentního bodu, v případě neživotních pojišťoven získala Česká pojišťovna prvenství s náskokem 6,5 procentního bodu. Spolu s druhou pojišťovnou Uniqa však byly jediné, které se dostaly přes hranici 80 procent.

Allianz hodnocení životních pojišťoven klientským pohledem ovládla především díky svým nízkým cenám, Česká pojišťovna bodovala šiří a kvalitou služeb. Zároveň měla ze všech nejlepší komunikaci se zákazníky.

Vítězové hlavních kategorií Nejlepší banka, Nejlepší životní pojišťovna a Nejlepší neživotní pojišťovna budou v kongresovém sále České národní banky vyhlášeni ve 13:30. O výsledcích budeme na iHNED.cz rovněž informovat.

článek na ihned.cz

SPOJTE SE S NÁMI V POBOČCE

Navštivte jednu z našich poboček, naši bankéři se o vás postarají.

Všechny pobočky