Co se stalo?
Zjistili jsme, že při běhu aplikace došlo k připojení nástroje pro ladění, tzv. "debuggeru".
Jaké hrozí riziko?
Debugger je schopný číst informace z mobilní aplikace, včetně citlivých údajů, jako je například seznam účtů, historie transakcí, nebo dokonce váš PIN kód. Debugger současně umí do aplikace data vkládat či spustit cizí kód, a v důsledku tak hrozí například to, že dojde k zadání platby bez vašeho vědomí, nebo k udělení souhlasu bez vašeho vědomí.
Co mohlo tuto situaci způsobit?
K připojení debuggeru může dojít například z některého z následujících důvodů:
- Provozujete aplikaci na rootnutém zařízení, a některá z nestandardních aplikací obsahuje vestavěný debugger, který používá ke čtení dat ostatních aplikací.
- Provozujete aplikaci na neoficiální modifikované verzi operačního systému, která používá debugger ke sběru dodatečných dat z aplikací.
- Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který obsahuje rooting framework a používá debugger k napadení aplikace.
- Aktivně se pokoušíte ladit naší aplikaci.
Jak situaci vyřešit?
Pro vyřešení problému se ujistěte, že:
- Používáte oficiální verzi operačního systému Android.
- Vaše zařízení není rootované (nedošlo k odstranění systémových ochran).
- Instalujete aplikaci Raiffeisen bankovnictví z oficiálního zdroje Google Play.
- Používáte oficiální verzi firmware.
- Máte nainstalovaný mobilní antivirus, který umožní detekovat případný malware.
- Nespouštíte aplikaci v emulátoru nebo jiném nestandardním běhovém prostředí.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na naší infolince na telefonním čísle +420 412 440 000 (7-22 hodin).