Důležité informace k domácím i zahraničním platbám a vše, co byste měli vědět o hromadných platbách.
Platby
Jaký je rozdíl mezi stavem platby "K podpisu" a "K mému podpisu"?
Záložka "K mému podpisu" zahrnuje pouze ty platby, které čekají na váš podpis.
Záložka "K podpisu" také zahrnuje platby, které čekají na váš podpis a navíc jsou tam platby, které musí podepsat někdo jiný.
Lze již zadanou čekající platbu editovat?
Zadanou platbu nelze změnit, protože je již připravena ke zpracování tak, jak byla autorizována. Pokud však platba ještě neodešla z banky, můžete ji odvolat a následně vytvořit platbu novou. Povolení k inkasu a SIPO je možné upravit.
Neodeslanou platbu odvoláte přes hlavní menu v sekci "PLATBY", v levém menu vyberete "Přehled odchozích plateb". Následně kliknete na "Čekající platby" a zvolíte platbu, kterou chcete odvolat. V jejím detailu vše dokončíte kliknutím na "Odvolat" v pravém dolním rohu.
Co se stane když zruším/měním trvalý příkaz? Provede se ještě nějaká platba?
Zrušením trvalého příkazu se zároveň odstraní všechny jeho budoucí platby. Pokud příkaz nezrušíte, ale pouze změníte datum příští platby, nejbližší platba bude realizována podle původního nastavení. Další platba se provede už v nově nastavený den.
Jak mohu v mobilní aplikaci změnit údaje v zadané platbě?
Platbu již nelze editovat, je však možné ji zrušit a vytvořit novou.
Jak získám potvrzení o transakci?
Potvrzení o transakci naleznete v hlavním menu v sekci "PLATBY". V horní části zvolíte účet, jehož platby chcete zobrazit. Následně se vám níže v sekci "Provedené" zobrazí všechny platby za zvolené období. Kliknutím na vybranou platbu zobrazíte její detail a v něm kliknete na tlačítko "PDF Potvrzení".
Jak si zobrazím pouze platby zaslané na určitý účet v daný den?
Pro přesnější vyhledání v Historii pohybů využijte funkci Rozšířeného filtru. Zde zadejte vyhledávané období a číslo účtu. Filtr pro daný účet je možné uložit pro další použití.
Jak si zobrazím více informací k jednotlivým příchozím/odchozím platbám?
Pro zobrazení více informací v seznamu plateb použijte tabulkové zobrazení. Klikněte na ikonu tabulky v pravém horním rohu v Historii pohybů nebo Přehledu odchozích či příchozích plateb. Zobrazí se všechny detaily plateb v novém okně.
Bude možnost vyexportovat si přehled všech plateb?
Ano. V historii pohybů je možnost vyexportovat si platby za zvolené období ve formě pdf nebo csv.
Proč nemohu změnit nebo smazat vzor platby převedený do nového internetového bankovnictví?
Vzory plateb převedené do nového internetového bankovnictví má zatím možnost změnit nebo smazat pouze uživatel, který je v minulosti zadal. Pracujeme na změně funkcionality, aby tuto možnost měli i jiní uživatelé.
Jsou v novém internetovém bankovnictví vzory pro platby finančnímu úřadu a celní správě?
Ano. V horním menu zvolte "Platby", v levém menu "Konverze a další platby", položka "Nová platba daní a cel".
Zahraniční platby
Lze tisknout potvrzení o konkrétní zahraniční platbě v angličtině?
Ano. PDF potvrzení k dané platbě je k dispozici v přehledu odchozích plateb. Zde je možnost tisknout i v angličtině.
Lze v internetovém bankovnictví zadat trvalou zahraniční platbu?
Opakovanou zahraniční platbu lze zadat jako hromadnou platbu, do které vložíme postupně platby s různými budoucími daty splatnosti.
Pro jaké cenové programy je možné sjednat balíčky zahraničních plateb?
Balíčky si můžete sjednat pro současné cenové programy: Firemní účet BASIC, PROFI a PREMIUM.
Od kdy je balíček zahraniční plateb platný, v případě sjednání nebo změny balíčku?
Nový balíček platí vždy od dalšího měsíce s výjimkou změny na vyšší balíček, který lze aktivovat okamžitě.
Kde je možné si sjednat balíček zahraničních plateb?
V menu Detail účtu je nová položka "Balíčky zahraničních plateb", kde najdete přehled aktuálního nastavení s možností sjednání.
Je nějaké omezení pro vyplnění pole "Adresát" při zadávání zahraniční platby?
Délka nesmí přesahovat 35 znaků a zároveň v názvu nesmí být mezinárodně zakázané znaky. Doporučujeme používat pouze alfanumerické znaky bez diakritiky.
Jak v zahraniční nebo SEPA platbě zadat název adresáta, když je delší než 35 znaků?
V případě, kdy je název příjemce delší než 35 znaků, uveďte zbývající část názvu příjemce do pole "Ulice" a za čárku poté doplňte adresu. V případě pochybností kontaktujte svého bankéře či volejte na naši bezplatnou infolinku 800 900 900.
Hromadné platby
Co je výhodou hromadné platby? Jak ji mohu zadat?
Hlavní výhodou hromadných plateb je možnost připravit si více plateb z jednoho účtu najednou a poté je certifikovat jedním kódem. Stačí v sekci PLATBY v levém menu rozkliknout "Hromadné platby" a zvolit "Manuální zadání". Zadáte účet, ze kterého se platby provedou a postupně přidáte jednotlivé platby. Po jejich zadání můžete v detailu hromadné platby zkontrolovat zůstatek vašeho účtu před odesláním, sumu i detaily zadaných plateb. Pro odeslání kliknete na tlačítko "ULOŽIT K PODPISU" a dále na "PODEPSAT". Platby potvrdíte najednou jediným SMS kódem a I-PINem. Zadané hromadné platby najdete v jednoduchém přehledu.
Mohu zadávat manuální hromadné platby ručně?
Ano, právo na zadávání manuálních hromadných plateb a přehled hromadných plateb je automaticky nastaveno všem klientům.
Je možné přidat, upravit, nebo odstranit platbu v již podepsané dávce?
V plně podepsané hromadné platbě odeslané do banky již není možné provádět změny. Pokud platby z ní ještě nebyly provedeny (čekají na datum splatnosti), můžete je jednotlivě zrušit v "Přehledu odchozích plateb". Změna je možná pouze zrušením původní a zadáním nové platby.
Jsou v novém internetovém bankovnictví vzory pro hromadné platby?
Nové internetové bankovnictví vzory hromadných plateb nepodporuje. Pokud jste měli nastavený vzor trvalé hromadné platby, bude v novém internetovém bankovnictví převeden na vzory jednotlivých plateb s původním názvem, které budou očíslovány. Platby si připravíte standardně ve formuláři pro novou platbu. Od května 2018 bude možné již provedenou hromadnou platbu zopakovat tj. vytvořit z již provedené platby novou hromadnou platbu se stejnými údaji a aktuálním datem splatnosti.
Kde naleznu historický přehled zadaných hromadných plateb z původního internetového bankovnictví?
Přehled historických hromadných plateb není k dispozici. Jednotlivé provedené platby jsou uvedeny v přehledu odchozích plateb, kde je kompletní historie. Opakování již odeslaného hromadného příkazu k úhradě bude možné od května 2018.
Je možné odvolat již odeslanou, plně podepsanou hromadnou platbu?
Není možné zrušit odeslanou hromadnou platbu jako celek. Lze zrušit jednotlivé platby čekající na datum splatnosti. To je možné z Přehledu odchozích plateb (záložka Čekající) buď po jedné nebo více platbách najednou.
Je možné podepsat hromadnou platbu pouze částečně, např. když má účetní omezený limit pro podepisování?
Ne, hromadnou platbu je možné podepsat pouze jako celek. Pokud chce podepisující podepsat jen část plateb, je potřeba z hromadné platby nadbytečné platby zrušit a zadat je a podepsat zvlášť. Pokud jsou platby rušeny z hromadné platby, kterou již někdo podepsal, ale ještě nebyla podepsána plně a odeslána do banky, zruší se všechny dosavadní podpisy a bude třeba hromadnou platbu podepsat znovu podle podpisových pravidel.
Lze zrušit již odeslanou hromadnou platbu, která čeká na datum splatnosti?
Není možné zrušit odeslanou hromadnou platbu jako celek. Hromadná platba se po odeslání do banky rozdělí na jednotlivé platby, které čekají na data splatnosti. Takovéto čekající platby lze zrušit jednotlivě příp. hromadně z přehledu odchozích plateb (záložka Čekající).
Kde v mobilní aplikaci nejdu možnost podepsat dávku připravenou k podpisu?
iOS - V detailu účtu na záložce Přehledy, zvolte menu "Hromadné platby", zobrazí se přehled hromadných plateb ve stavu "K podpisu". Je možné vybrat více hromadných plateb a podepsat je najednou nebo se podívat na detail konkrétní hromadné platby a tu pak podepsat samostatně.
Android - v menu zvolte Účty. Na konkrétním účtu ještě v přehledu klikněte na ikonu seznamu v pravém horním rohu, objeví se položka Hromadné platby. Po jejím zvolení se zobrazí přehled hromadných plateb ve stavu "K podpisu". Je možné vybrat více hromadných plateb a podepsat je najednou nebo se podívat na detail konkrétní hromadné platby a tu pak podepsat samostatně.