- Řízení rizikSlužby depozitáře a custody
- Nákup a prodej společnostiOstatní služby při transakcíchSlužby v oblasti udržitelnosti
Nenaleznete-li zde odpověď na otázku, která Vás zajímá, pošlete email na adresu [email protected]. Odpovědi na své otázky můžete nalézt také v uživatelských manuálech.
Pro uživatele obchodního systému RoBoT je k dispozici stučný manuál.
Pošlete email na adresu [email protected], popř. zavolejte svého dealera; jejich seznam je uveden zde. Bude Vám vygenerováno nové dočasné heslo, které bude odesláno formou SMS zprávy na registrované mobilní telefonní číslo. V případě přihlašovacího jména bude postupováno obdobně.
Platební instrukce se nastavují automaticky dle měn obsažených v pokynu. Nestane-li se tak, pak:
a. Účet vedený v dané měně není dostupný. To může být důsledek zahrnutí takového účtu v jiném svazku účtů. Řešením je pak označení takového svazku účtů jako defaultní v menu Nastavení, záložka Pokyn, volba Přednastavený účet. Po kliknutí na ikonu lupy se otevře nové okno, kde se po dalším kliknutí na volbu Hledat zobrazí všechny dostupné svazky účtů. Po označení jednoho z nich stačí kliknout na volbu Vybrat a Zavřít. Účty se pak automaticky nastavují z tohoto svazku účtů.
b. Vhodných účtů je více, ale žádný z nich není označen jako oblíbený. Pošlete email na [email protected] s žádostí o označení takového účtu nebo zavolejte svého dealera.
Po odeslání pokynu dochází ke kontrole obchodovaného objemu. V případě, že objem obchodu je vyšší, je pokyn přesměrován na dealera. V případě, že není dealer okamžitě dostupný, je klient na stavovém řádku informován.
Export obchodů probíhá pomocí nových, automaticky otevíraných oken prohlížeče (tzv. pop-ups). Aby se tato okna mohla otevírat, je nezbytné tuto možnost v prohlížeči umožnit, jinak prohlížeč otevření takového okna zablokuje. Nastavení je možné ověřit v prohlížeči v menu Tools > Pop-up Blocker, v české jazykové verzi prohlížeče pak Nástroje > Otevírání automatických oken. Export obchodů do formátu CSV může být znemožněn také nastavením bezpečnostních oprávnění u tzv. ActiveX controls v internetovém prohlížeči uživatele. Jejich správné nastavení je k dohledání v uživatelské příručce na www.rb.cz/robot v sekci ‘Související odkazy’, kapitola ‘Tisk & Export ‘
K tisku obchodních tiketů musí být povoleno otevírání tzv. pop-ups (automaticky otevíraná okna) ve Vašem internetovém prohlížeči a to ještě dříve, než se do systému nalogujete (jinak budete po jejich dočasném povolení a následném novém načtení stránky od systému automaticky odpojeni). Nastavení je možné ověřit přímo v prohlížeči v menu Tools > Pop-up Blocker, v české jazykové verzi prohlížeče pak Nástroje > Otevírání automatických oken.
Systém kontroluje pokyn před jeho odesláním. Je-li shledáno pochybení, jeho odeslání neumožní. Důvodem může být:
a. Zaslání pokynu mimo obchodní hodiny (7:30 – 17.30).
b. Zaslání pokynu v den pracovního klidu.
c. Pokyn nesplňuje minimální objem (1,000 EUR / 1,000 USD či ekvivalent).
d. Měnový pár je neplatně definován. Platná definice vyžaduje, aby vedlejší měna následovala měnu hlavní, např. EUR.CZK (nikoliv CZK.EUR). Platné definice hlavních měnových párů jsou uvedeny níže.
e. Pokyn nemá nastaveny instrukce k vypořádání.
f. Pokyn obsahuje nepodporovanou měnu. Podporované měnové páry jsou uvedeny níže.
EUR.AUD | EUR.BGN | EUR.CAD | EUR.CZK | EUR.DKK | EUR.GBP |
EUR.HUF | EUR.CHF | EUR.JPY | EUR.NOK | EUR.NZD | EUR.PLN |
EUR.RON | EUR.RUB* | EUR.SEK | EUR.TRY | EUR.USD | USD.CAD |
USD.CZK | USD.HUF | USD.CHF | USD.JPY | NZD.USD | USD.PLN |
USD.RUB* | GBP.CZK | GBP.USD | AUD.CZK | BGN.CZK | CAD.CZK |
DKK.CZK | HUF.CZK | CHF.CZK | JPY.CZK | NOK.CZK | NZD.CZK |
PLN.CZK | RON.CZK | RUB.CZK* | SEK.CZK | TRY.CZK |